АНТИОКСИДАНТИТЕ в храната предпазват от рак и инфаркт!

АНТИОКСИДАНТИТЕ в храната предпазват от рак и инфаркт!
   Накратко казано АНТИОКСИДАНТИТЕ са противоокислителни съединения, които могат да забавят и дори предотвратят увреждането на клетките в организма. Приети в по-големи количества чрез храната, те успешно противодействат срещу свободните радикали (попаднали в жива клетка, те могат да причинят мутации в ДНК и развитие на рак) и оксидативния стрес (натрупване на свободни радикали в организма). Натрупването на свободни радикали и съответно - оксидативен стрес – води до развитие на редица хронични проблеми, сърдечно-съдов риск, мигренозно главоболие, стомашно-чревен дискомфорт, увеличава значително риска от развитие на диабет и рак.
 
   Антиоксидантите са важна част от правилното и здравословно хранене. Ако човек консумира достатъчно полезна храна, това ще повиши нивата на антиоксиданти в тялото му и намали опасните последици от оксидативния стрес.
 
   Ето някои от храните с най-високо антиоксидантно съдържание, които спокойно да включите в менюто си:




 
АРТИШОК – Изследвания показват, че консумацията на артишок намалява нивата на лошия холестерол, подобрява здравето на червата, спомага за прочистване на черния дроб и жлъчката от токсини, намалява риска от сърдечно-съдови заболявания. А освен всичко останало, артишокът е мощен помощник в борбата с излишните килограми. За запазване на антиоксидантите е важно и как ще го приготвим. Проучвания са доказали, че приготвянето на пара увеличава антиоксидантите 15 пъти, а варенето – 8.




 
БОРОВИНКИ – Те са едни от най-богатите на антиоксиданти, витамини и минерали. В същото време са с ниско съдържание на калории. Приемът на боровинки води до намаляване на леките възпалителни процеси в тялото, понижаване на сърдечно-съдовия риск, подобряване състоянието на бъбреците и отделителната система, нормализиране на кръвното налягане и нивата на лошия холестерол. Добра превенция са срещу ракови заболявания.




 
МАЛИНИ – Малините са отличен източник на антиоксиданти. Освен това съдържат манган, големи количества  вит.С и фибри. Проучвания сочат, че антиоксидантите в малините могат да помогнат за унищожаването на определени ракови клетки.




 
ФАСУЛ – Отличен източник на фибри и растителни протеини. Бобовите култури, особено сорта Пинто, имат добро антиоксидантно съдържание. Зърната от сорта Пинто съдържат флавоноид наречен, Кемпферол, който може да намали възпалителните процеси и растежа на ракови клетки. Хубаво е да включвате бобовите култури в менюто си.




 
ЦВЕКЛО – Това е зеленчук, който съдържа пигментни антиоксиданти, наречени беталаини. Беталаините могат да помогнат за предотвратяване на рак на дебелото черво и храносмилателни проблеми. Също така то е източник на фибри, желязо, витамини от В групата, калий и др.




 
ЗЕЛЕНОЛИСТНИ ЗЕЛЕНЧУЦИ – Тези зеленчуци спокойно могат да бъдат наречени „супер храна“, поради високото си съдържание на хранителни вещества. Спанак, броколи, рукола, аспержи, маруля, праз, кейл, зеле... Всички те са богати на витамини А, С, Е, калций, калий, магнезий и много други. Пълни са с антиоксиданти и фитохимикали като кемпферола, които помагат за разширяване на кръвоносните съдове и подпомагат борбата със злокачествени заболявания. Зеаксантинът и лутеинът са антиоксиданти, които се срещат в най-големи количества в спанака. Те подпомагат здравето на очите и намаляват вредното въздействие на UV-лъчите. Зелените зеленчуци трябва често да присъстват в менюто Ви, защото са пълноценен източник на микро и макронутриенти, вкусни са и с малко калории!




 
ГРОЗДЕ – Тъмните сортове са богати на антиоксиданти, вит.С, селен и др. Антоцианин и проантоцианин са антиоксиданти, които се съдържат в гроздето и защитават от рак и сърдечно-съдови заболявания. Гроздовите семки са често използвани и в козметичната индустрия – от тях се извлича масло, което е изключително успешно се справя с увреждания на кожата вследствие на слънчева радиация, стареене и др. Употребата на гроздето не само повишава зашитните сили на организма, но и ни поддържа млади и добре изглеждащи.




 
ЧАЙ – Билковите чайове са много богати на антиоксиданти, витамини и минерали, които се грижат за доброто ни здраве. Природата ни е дала естествени лекарства под формата на билки и лекарства. Не случайно народната мъдрост гласи – „За всяка болка има билка!“ Зеленият чай и глухарчето спомагат за прочистване на организма и най-вече на черния дроб и жлъчката. Шипките са с най-високо процентно съдържание на вит.С от всички хранителни продукти, а маточината пък е добра както за женски проблеми, така и за успокояване на нервното напрежение. Така че пиенето на чаша чай поне веднъж дневно, ще Ви осигури добро здраве, отличен тонус и повече виталност.





РИБА – Антиоксидантите и полезните мастни киселини, идващи от рибните продукти, спомагат за предпазване от сърдечно-съдови заболявания като коронарна болест на сърцето. Най-богатите на Омега-3  мастни киселини вит.D са дивата сьомга, пъстърва, скумрия, риба тон и др. Добре е да се консумира прясна риба поне веднъж седмично.




 
ПЪЛНОЗЪРНЕСТИ ПРОДУКТИ – Ако преминете на повече пълнозърнести продукти като пълнозърнесто жито и кафяв ориз, ще усетите значителна промяна. В този тип продукти има запазени много повече антиоксидантни вещества, витамини и минерали като цинк и селен,  а те освен че намаляват желанието ни да консумираме сладко, но и са добра защита срещу сърдечно-съдови заболявания и ракови мутации в тялото. Ако преминете към по-здравословни хранителни навици, ще имате по-добро здраве, ще намалите по естествен път апетита, тъй като пълноценната храна ни дава енергия за дълго време и ще се чувствате отлично в тялото си!
 
   Промяната към по-здравословен начин на живот е процес, който иска вътрешна мотивация и постоянство. Това не е диета, която да спазвате една седмица, а промяна в начина на мислене, която ще Ви направи по-здрави, по-силни и по-доволни,   тъй като здравият човек е щастлив човек!
 
   Квалифицираните треньори по здравословно хранене на Wellness Club Next Level Ви подават ръка, за да извървите заедно пътя към промяната и личностното развитие.
   Преминете на Следващо Ниво и се погрижете за здравето и добрата си форма. 
 
   Последвайте ни във фейсбук на:
https://www.facebook.com/WellnessClub.NextLevel/
Там можете да разберете как да свържете с наш треньор по здравословно хранене, който да Ви изготви индивидуален режим с персонален хранителен план и комплекс от упражнения според състоянието и целите Ви.
 
   Доверете се на качеството и професионализма!
 
 
 
 
БЛОГ