Балансирана диета

Балансирана диета

След записване в групата по здравословно хранене и контрол на тегло, ние изготвяме персонален хранителен режим на база балансирана и разнообразна храна. Ето малко информация за баланса и какво трябва да имаме ежедневно.

Тялото ни има нужда от разнообразна и балансирана диета, за да получи основните хранителни вещества, от които се нуждае. Следват някои насоки за здравословно хранене:

·         Правилно количество макронутриенти – енергоотдаващи въглехидрати, високо съдържание на фибри, ниско съдържание на мазни протеини и ненаситени мазнини;

·         Балансирано снабдяване с микронутриенти – витамини, минерали и микро елементи;

·         Диета с ниско съдържание на захар;

·         Органичен прием на натрий;

·         Изобилие от цветни пресни плодове и зеленчуци, за предоставяне на важни хранителни вещества – най-малко 5 пъти на ден за добро начало, но целта е 7 порции;

·         Адекватна хидратация – поне 3 литра вода на ден, за да се гарантира, че тялото ни не се дехидратира.

 

Други здравословни хранителни навици и начин на живот:

·         Намалена консумация на алкохол;

·         Намалена консумация на сол;

·         Избягвайте пушенето.

Баланс през деня

Това, което сте избрали да ядете е важно, но кога ядете е много важно, за да се поддържа здраво тяло.

·         Започнете деня с питателна закуска и добър прием на течности за попълване на основните хранителни вещества и вода, които са били изчерпани през нощта. Една добра закуска Ви изпълва с енергия за целия ден и дава „летящ старт” на метаболизма Ви.

·         Разумни порции храна и здравословни закуски през целия ден могат да помогнат за регулиране на енергийните Ви нива и да се избегнат енергийните върхове и спадове, които понякога могат да доведат до избор на нездравословно и неправилно хранене. Един добър начин за управление на енергията и приемане на храна е да имате 5 малки хранения на ден, а не 3 по-големи.

·         Лекото и балансирано хранене рано вечер, включващо изобилие пресни зеленчуци, може да означава, че храната е по-лесно смилаема в сравнение с тежките вечери преди лягане.

Храненето е лесно