Бързи съвети за по-здравословно хранене

Бързи съвети за по-здравословно хранене
1. Хранете се правилно, когато става дума за мазнини.

Имаме нужда от малко количество мазнини в храната, но повечето от нас прекаляват с тях. Определени мазнини, обаче, като тези, които се съдържат в рибата, ядкиъте, маслините и авокадото, са по-здравословни, а и придават необикновен вкус на храната. Заложете смело на тях, но все пак не прекалявайте с количествата. ;)

2. Хранете се правилно преди тренировка.

Трябва ви гориво преди упражненията. Ако не разполагате с много време за хранене преди спорт, заложете на лесносмилаеми храни като смути, крем супа, кисело мляко, плод. Ако разполагате с няколко часа за храносмилане преди тренировка, можете да консумирате кафяв ориз, тост с пълнозърнест хляб, омлет и др. 

3. Не пазарувайте, озверели от глад.

Ако пазарувате на гладен стомах, ще сте като дете в сладкарница. Вземете протеиново блокче, шепа ядки или плод преди да излезете на пазар, за да не се поддавате на изкушенията. Подгответе си списък с продукти и направете всичко възможно, за да се придържате към него. 

4. Хранете се правилно, когато хапвате навън.

В последно време се храним все по-често извън дома и вечерята навън вече не е специален повод. Подтиснете желанието си да изневерявате на здравословните хранителни навици, когато сте в заведение. Ако се опитвате да намалите калориите, разделете основното с приятел и поръчайте допълнителна салата. Избягвайте тежките дресинги и сосове. 

5. Хранете се правилно след тренировка.

След добра тренировка тялото ви е с изразходвано горива, затова се опитайте да хапнете нещо малко 30-40 минути след упражненията. Мускулите ви се нуждаят от плодове, зеленчуци и протеини, които да им помогнат да се възстановят. 

6. Хранете се 
правилно, когато ставате.

Не е нужно да ядете веднага, щом се събудите, но е важно да се храните сутрин. Онези, които закусват редовно, по-успешно контролират теглото си, докато тези, които пропускат закуската, обикновено компенсират прекомерно, като прекаляват с храненето по обед. Ако трудно приемате храна сутрин, опитайте с овесена каша, малко протеинов прах, пресни плодове, извара и кисело мляко или пък шейк с протеин на прах, мляко и плодове. 

7. Хранете се правилно вечер.

Много хора се хранят леко или прескачат хранения през деня само, за да погълнат огромно количество калории между вечерята и времето за лягане. Когато оставяте по-голямата част от храната си за вечерно време, мозъкът и мускулите ви не получават нужното гориво за ежедневната физическа и умствена дейност. Вместо този вреден навик, разпределете калориите си равномерно между основните дневни хранения и междинните закуски. Ако усетите, че сте склонни да похапвате и след вечеря, опитайте се да миете зъбите си скоро, след като станете от масата. Това е един от най-добрите начини да сигнализирате, че сте приключили с консумацията на храна за деня. 

Посетете ни и във фейсбук, където можете да се запишете за някое от 21 дневните предизвикателства, в които можете да свалите килограми, да натрупате мускулна маса или просто да подобрите хранителните си навици. Можете да си запазите и безплатна консултация с треньор. 
https://www.facebook.com/WellnessClub.NextLevel
БЛОГ