Защо е важно колко ВОДА изпиваме дневно?

Защо е важно колко ВОДА изпиваме дневно?
 
   Проучвания показват, че едва 1% дехидратация може да доведе до големи колебания в телесната температура, а 2% обезводняване води до значително понижаване на жизнеността и нивата на работоспособност!
 
   Ще Ви запознаем с експертното мнение на Сюзън Баурман: сертифициран диетолог и член на Американската Академия по Хранене и Диететика. Това е продължение на другата ни статия за водата, с която можете да се запознаете от тук:


http://wellness-club.bg/%D0%B2%D0%BE%D0%B4%D0%B0~5
 




 
   Защо правилната хидратация е толкова важна?
 
   Около 70% от тялото ни се състои от вода. Това определено я прави жизненоважна за оцеляването ни. Тя спомага за регулиране на телесната ни температура, участва пряко в процесите на храносмилане и отделяне на непотребните вещества, допринася за когнитивните функции и физическите резултати. Нередовният прием на вода води до главоболие, констипация, подуване на корема, киселини, измръзвания или прекомерно затопляне, задържане на токсини в червата и бъбреците, което може да увреди както тях, така и работата на сърцето. Дехидратацията може да е причина за ниското кръвно налягане, висок пулс, гадене, световъртеж, задържане на вода в организма и др. За всички тези неразположения често решението е много по-просто, отколкото си мислим: ПРОСТО ПИЙТЕ ПОВЕЧЕ ВОДА!


Мозъкът ни е съставен 75% от вода и тя е жизнено важна за правилното му функциониране!


 снимка: Pinterest


   Нуждите от нея варират според показатели като възраст, пол, физическа активност и др. Най-общо казано за всеки 25 кг. телесно тегло е добре да се изпива по 1 л. вода на ден. Естествено колкото по-горещо е навън или повече енергия изразходвате, толкова по-голямо количество течност трябва да приемете, за да възстановите загубите чрез потенето.
 
   Някои хора смятат, че леденостудената вода спомага за редуциране на теглото, тъй като тялото гори калории, за да затопли водата до телесна температура. Количеството изгорени калории обаче е толкова незначително, че не си струва риска!

   Изключително опасно е, дори животозастрашаващо,  да се пие леденостудена вода в горещ, летен ден или веднага след активна физическа дейност, след като тялото е силно загрято!



   

   От студената течност се получава рязко свиване на кръвоносните съдове, което може да доведе до термичен шок, повишаване на сърдечния ритъм и кръвно налягане, както и до сериозни последствия за сърцето. Затова най-добрата температура за прием на вода е стайната или малко по-топла (особено сутрин на гладно за прочистване на стомаха и червата).
 
   20% от нуждите ни от живителната течност идват от плодовете и зеленчуците, които консумираме. Меню, което включва салата, малко броколи, кафяв ориз и диня за десерт, съдържа почти 3 чаши вода. От друга страна твърде много хора се хранят на „сух“ режим – огромно количество преработени храни – чийзбургери, обилно осолени пържени картофки, пици, снаксове, солети и др., които взети заедно съдържат по-малко от половин чаша течност. Отделно, изобилието от сол в тях води допълнително до извличане на водата от организма, натоварване на бъбреците и сърдечно-съдовата система.
 
   Не на последно място, ще поговорим за водата като извор на младост и красота.
 
   В днешно време все повече се увеличава броя на хората, които не обръщат сериозно внимание на здравните съвети за прием на повече течности и подценяват важността от това. Пиенето на достатъчно вода и редовната хидратация е важна не само за здравето, но и за добрия ни външен вид. Много често подутите глезени, допълнителните сантиметри тук-там се дължат на задържане на течности, което често е резултат от това, че редовно лишаваме тялото си от неободимото му количество вода. Ето защо, то започва да си трупа своеобразни резерви, които моментално изчезват, щом започнем един правилен и постоянен прием на достатъчно течности. Целулитът също се появява от недостатъчно пиене на вода, както и ниска двигателна активност в съчетание с неправилно хранене. Ако искате да се преборите с него, едно от първите неща, които трябва задължително да направите, е ДА ПИЕТЕ ПОВЕЧЕ ВОДА!



 снимка: Pinterest


   Суха, отпусната кожа, напукани пети, изтощена и накъсана коса – всичко това е резултат от дълга и пагубна дехидратация. Вземете мерки и променете навиците си. Първоначално няма да е лесно, но с упоритост и воля ще  успеете! Нужни са само 30 дни, за да изградите НОВИ, ПРАВИЛНИ НАВИЦИ!
 
   Ако и Вие сте от хората, на които е трудно да започнат да пият повече течности и го правят насила, може да използвате някои прости трикове като за начало:
 
  • Добавете в каната или бутилката си за вода малко ягоди, лимон, портокал, ананас, краставица или няколко листа мента, маточина или пък босилек. Така водата Ви ще придобие свеж плодов вкус и аромат. Лесно ще пиете по-големи количества без да се насилвате;
 



 
  • Изтеглете си някое безплатно приложение или си навийте аларма на телефона, която да Ви напомня на всеки кръгъл час да изпивате чаша вода. Така лесно и без много усилия ще достигнете до препоръчителните 8 на ден;
 
  • Опитайте да намалите кафето или го пийте с две чаши вода след това, тъй като то е силен диуретик и води до дехидратация;
 
  • Чудесни помощници в приема на повече течности са концентратите с Алое Вера и Алое Вера и Нар на Herbalife Nutrition. Те отлично освежават и правят пиенето на по-голямо количество вода лесно и приятно. А повече за ползите от Алое Вера, можете да прочетете в предишната ни статия:


 

 
Позволете на тялото си да се изпълни с енергия, сила и здраве! Не го лишавайте от толкова важен жизнен елемент, какъвто е водата! Цветето без вода повяхва и загива, автомобилът без гориво не може да се движи. Така и ние, хората, имаме огромна необходимост от тази уникална течност, за да поддържаме своето тяло в хармония и добро здраве.
 
Ако статията Ви е харесала, можете да ни последвате във Фейсбук на:
 
https://www.facebook.com/WellnessClub.NextLevel
 
БЛОГ