Кайсии

Кайсии

На латински език името на плода означава “скъпоценен” – наречени са така, защото узряват най-рано от всички летни плодове. Този силно сладък плод е открит в Китай и се отглежда от повече от 4 000 години. 
Роднина на прасковата, кайсията е по-малка и има гладка, овална костилка, която лесно пада, когато я разполовите.

 

Как да ги избирате

Търсете плодове със закръглена форма и колкото се може по-златист цвят. Петънца по повърхността не се отразяват върху вкуса, освен ако кората на плода не е повредена. 
Избягвайте плодове, които са бледо жълти, зеленикаво – жълти и много твърди. Полу-узрелият плод има най-добър вкус, но трябва да се консумира ведната.

 

Съхранение

Оставете кайсиите да узреят на стайна температура, докато поддадат при лек натиск. Съхранявайте узрели, не измити плодове до 2 дни в хладилник, в хартиен или найлонов плик.

 

Употреба

  • Просто изплакнете плода, за да го ядете от ръка. 
  • Нарежете го на парчета, за да приготвите плодова салата.
  • Пасирайте, за да приготвите пюре или плодов сос.
 

Хранителна информация

  • Без наситени мазнини, натрий и холестерол.
  • С ниско съдържание на мазнини.
  • С високо съдържание на витамини А и С.
  • Добър източник на калий.


1 порция – три кайсии (114 гр) съдържа:

  % от необходимата дневна стойност
Калории 60  
Калории от мазнини 10  
Мазнини 1 гр 1%
 В т.ч. наситени мазнини 0 гр 0%
Холестерол 0 мг 0%
Натрий 0 мг 0%
Въглехидрати 11 гр 4%
В т.ч. растителни влакна 1 гр 4%
Захар 11 гр  
Протеини 0 гр  
Витамин А   45%
Витамин С   20%
Калций   2%
Желязо   2%
Супер храни