Мазнини

Мазнини

Мазнините се образуват от мастни киселини. Някои мастни киселини са от съществено значение за здравето като например омега-3 (рибено масло) и омега-6 (растителни масла), а други в по-малка степен.

Мазнините

·         Помагат на тялото да абсорбира мастноразтворимите витамини A, D, E и К;

·         Помагат при поддържането на клетъчните мембрани;

·         Предпазват органите от вреди

·         Тялото трупа мазнини, за да достави енергия, когато въглехидратите са изчерпани, но твърде много натрупани мазнини имат негативни последици за здравето

 

Има три основни вида мазнини.

Наситените мазнини са твърди мазнини предимно в продуктите от животнски произход, като червеното месо, маслото и пълномаслените сирена. Високият прием на наситени мазнини е ключов фактор за проблеми със сърцето.

Ненаситени мазнини извесни още като „добри мазнини”. Омега-3 и омега-6 са две ненаситени мазнини, които имат съществено значение за здравето и трябва да се приемат с храненето, тъй като тялото не е в състояние да ги произвежда. Те са част от структурата на всяка клетка на тялото ни. Те ни трябват за да постигнем и поддържаме здрави сърцето, мозъка, функциите на очите, кожата, ставите, косата и имунната система.

Важно е да се поддържа баланс на омега-3 и омега-6 мастни киселини.  Те работят заедно за да позволят на организма да работи правилно – особено при възпаления. Обаче омега-6 може да се срещне по-често в храната в сравнение с омега-3, която обикновено се съдържа в мазните риби. Проучвания показват, че много западни хранителни режими са с високо съдържание на омега-3, което създава дисбаланс.

Трансмазнини са ненаситени мазнини, които са с малко по-различна химична структура от нормалните ненаситени мазнини. Малки количества трансмазнини са естесвено присъстващи в храните, произведени от овце и крави. Въпреки това, голяма част от трансмазниите в храната идват от частично хидрогенирани растителни мазнини – това е процес, при който растителното масло се превръща в полу-твърда мазнина, която да стане по-подходяща за употреба при готвене и печене.

Смяната на наситени и трансмазнини с ненаситени мазнини в диетата е доказано, че намалява риска от развитие на сърдечно-съдови заболявания.

Ние от Wellness Club “Next Level” можем да ви помогнем да ограничите и замените наситените мазнини и трансмазнините, съдържащи се в готови продукти, печени и пържени храни, сладкарски изделия и пълномаслено мляко. 

Храненето е лесно