Ползи от джинджифила

Ползи от джинджифила

   Хората са използвали джинджифил в готвенето и медицината от древни времена. Това е популярно домашно лекарство за гадене, болки в стомаха и други здравословни проблеми. Той може да има противовъзпалителни, антибактериални, антивирусни и други здравословни свойства. По-долу са дадени някои от възможните лекарствени употреби на джинджифила.   

Подпомага храносмилането и работата на чревния тракт

   Изглежда, че джинджифилът има благоприятен ефект върху ензимите трипсин и панкреатичната липаза, които са важни за храносмилането. В допълнение, джинджифилът може да помогне за увеличаване на движението през храносмилателния тракт, което предполага, че може да облекчи или предотврати запек.
 
Облекчава гаденето
 
   Някои изследвания показват, че джинджифилът може да помогне за облекчаване на сутрешното гадене и за облекчаване на гаденето след лечение на рак. Едно проучване от 2010 г. изследва ефектите на добавките на прах от корен на джинджифил върху гаденето при 60 деца и млади хора, които са били подложени на химиотерапия. Анализът показва, че добавката води до намалено гадене при повечето хора, които са я приемали. Джинджифилът оказва положителен ефект и при гадене, причинено от бременност или пътуване. 

Облекчава настинка или грип
 
   Много хора използват джинджифил, за да се възстановят от настинка или грип. През 2013 г. изследователите са изследвали ефектите на пресен и сушен джинджифил върху един респираторен вирус в човешките клетки. Резултатите показват, че пресният джинджифил може да помогне за защита на дихателната система, докато изсушеният джинджифил не е имал същото въздействие.
 
Облекчава болката
 
   Проучване, което включва 74 доброволци, установява, че дневната доза от 2 г суров или намалява мускулната болка, предизвикана от упражнения, с около 25%. Междувременно преглед на проучванията от 2016 г. заключава, че джинджифилът може да помогне за намаляване на дисменореята - болка точно преди или по време на менструация.
 
Намалява риска от рак
 
   Джинджифилът не осигурява протеини или други хранителни вещества, но е отличен източник на антиоксиданти. Проучванията показват, че поради тази причина той може да намали различни видове оксидативен стрес. Оксидативният стрес се случва, когато в тялото се натрупват твърде много свободни радикали, а те са токсични вещества, произведени от метаболизма и различни външни фактори. Тялото трябва да елиминира свободните радикали, за да ни предпази от причиняване на клетъчни увреждания, които могат да доведат до редица заболявания, включително рак. Диетичните антиоксиданти помагат на тялото да се отърве от свободните радикали. Джинджифилът е добър източник на антиоксиданти, но не осигурява много витамини, минерали или калории.

   Добър вариант да го включите в хранителния си режим е като слагате малко парченце от него в сутрешния си чай. 

   Ако искате изготвяне на индивидуален хранителен режим според собствените Ви цели и нужди, пишете ни във фейсбук. 
https://www.facebook.com/WellnessClub.NextLevel
БЛОГ