ЯДКИТЕ - Източник на здраве, красота и енергия!

ЯДКИТЕ - Източник на здраве, красота и енергия!

 
   Знаете ли, че шепа ядки на ден може да Ви помогне да живеете по-дълъг и здравословен живот?

   Те са невероятен източник на необходими и ценни мазнини, фибри, ключови витамини и минерали. Всеки отделен вид има своите специфични ползи за здравето ни, но едно е сигурно: хем са вкусни, хем полезни, а и са истинска енергийна бомба!




   Сега ще разгледаме някои от по-полулярните от тях, надявайки се да Ви подтикнем към по-честото им консумиране.





      Бадеми – От всички видове ядки те са най-богати на фибри. Особено, ако предварително ги накисвате, ползите от тях са безбройни. Редовната им консумация повишава нивата на HDL или т.нар. добър холестерол и намалява LDL (лошия холестерол), а балансираните нива са жизнено важни за доброто здраве. Те, както и всички ядки, са верен помощник на сърцето и кръвоносните съдове, намалявайки нивата на хомоцистеин, който е главен виновник за натрупването на мастни плаки по стените на артериите и вените. Магнезият, калият и вит. Е също правят сърцето здраво, силно и устойчиво. Бадемите са добър източник и на фосфор, който подсилва зъбите и костната система. Така успешно можете да намалите опасността от остеопороза.



 

  Кашу – Съдържанието на желязо в него е повече, отколкото във всяка друга ядка. В днешно време желязодефицитните анемии са едни от най-често срещаните заболявания. Ето защо повече хора е добре да го включат в менюто си. Кашуто е пълно с протеини, полезни мазнини и много витамини и минерали като цинк, калий, магнезий, калций, витамини от групата Б, вит. Ц, вит. К, фолиева киселина и др. Понижават лошия холестерол и високото кръвно налягане. Подкрепят имунната система и могат да предпазват от диабет тип 2.



 

  Лешници – Лешниците също са безценен източник на витамини, минерали, мазнини и протеини, а и са толкова вкусни, че кой може да им устои! В 100 гр. от тях има около 600 кал., от които приблизително 60 гр. са мазнини, 17 гр. въглехидрати, 15 гр. протеини и 8 гр. фибри. Лешниците съдържат аминокиселини, които можем да си набавим единствено от храната, тъй като тялото ни не ги произвежда. Съдържат изолевцин, който помага за производството на хемоглобина; триптофан, стимулиращ синтеза на серотин в организма; фенилаланин – подобрява мозъчната функция; треонин – помага за образуването на колаген в организма, който е важен за ставите и хубавата кожа, както и много други полезни вещества. Естествено не бива да прекалявате с количествата, тъй като здравето е в баланса.




 
      Орехи – Не случайно имат формата на мозък. Те са чудесни, ако искаме да го подсилим! Орехите са най-богатия източник на Омега-3 мастни киселини, които са от изключителна важност за правилното функциониране на сивото ни вещество. Съдържат в големи количества и Омега-6 мазнини, които намаляват риска от сърдечно-съдови оплаквания, борят се с излишните килограми и са добра превенция срещу някои ракови заболявания. Орехите са ценен източник на биотин,  витамини от Б групата и витамин Е, благодарение на които се радваме на хубава кожа, коса и нокти. Йодът, който се съдържа в орехите (особено в още зелените), предпазва от заболявания на Щитовидната жлеза. Също така те са една от най-богатите на цинк храни, а той освен за красотата ни, е нужен и за правилното функциониране на половата система.





 
   Кестени – Печените кестени съдържат голямо количество воразтворими фибри, което ги прави много добри за стомашно-чревния тракт, улеснявайки лесното усвояване и преминаване на храната. Богати са на въглехидрати, които се разграждат по-бавно, носят усещане за ситост за по-дълго време и плавно повишават кръвната захар, а не рязко, както бързите. Имат и нисък гликемичен индекс и могат да се консумират от  хора, страдащи от диабет, както и за предпазване от развитието му. Кестените съдържат много витамини от Б групата, а те са важни за доброто функциониране на нервната система. Освен това шепа от тях осигуряват необходимото дневно количество от манган. Той се бори със свободните радикали, забавя стареенето, предотвратява образуването на опасни тромби и е важен за предпазване от ракови и сърдечно-съдови заболявания. 
   ВНИМАНИЕ! Не бъркайте ядливите кестени с често срещаните конски кестени, които не са подходящи за консумация!





 
   Шам фъстък – Това са най-богатите на антиоксиданти ядки. Щедрото съдържание на фибри у тях, дава едно усещане за ситост, което ги прави верен помощник във всякакви хранителни режими и диети за загуба на тегло. Отделно фибрите са необходими за правилната и нормална работа на храносмилателната система и редовното изхвърляне на непотребните вещества. Това от своя страна е превенция срещу рак на дебелото черво, който за съжаление е третият най-често срещан по разпространение. В шам фъстъците се съдържа мастна киселина наречена бутират, консумацията на която води до увеличаване броя на полезните чревни бактерии, а те са важни за силния имунитет. Иранско проучване твърди, че редовният прием на вкусните ядки има положителен ефект върху контрола на гликемичния индекс, кръвното налягане, възпалителните заболявания и затлъстяването при хора страдащи от диабет. Шам фъстъците са ценен източник на зеаксантин, лутеин и цинк, които изграждат доброто зрение и намаляват риска от различни дегенеративни проблеми на очите. Те са изключително богати и на фитоестрогени, които влияят добре, регулирайки месечния цикъл при дамите. Полезни са и за бременни, и за кърмещи жени стига да нямат индивидуална алергична непоносимост. За мъжете също са от голяма полза благодарение на аргининът и фитостеролът, които съдържат. Редовната им консумация действа като естествен афродизиак. Наличието на вит. Е пък предпазва от вредното влияние на UV-лъчите, запазвайки еластичността и младостта на кожата. Съдържанието му в 100 гр. ядки е 150% от необходимата дневна дажба за възрастен човек. Шам фъстъците са много богати и на мед, вит.А, калций, фосфор, селен, магнезий и др.





 
   Представихме Ви малка част от невероятните ползи на най-популярните и предпочитани у нас ядки. Ползите за здравето и добрия външен вид за многобройни, но трябва да подхождате с внимание към тях, тъй като са често срещани алергени.  Не бива да прекалявате и с количествата – около 30 до 50 гр. на ден е добре взависимост от индивидуалните Ви нужди, хранителен и двигателен режим.

 
ВНИМАНИЕ! Колкото и здравословен да е един продукт, трябва да се консумира умерено и с мярка, както и да бъде съобразен със здравословното състояние на човек и  личните цели, които иска да постигне – отслабване, задържане на килограми, качване на мускулна маса и т.н.

 
Правилното хранене е пътят към пълноценния и здравословен начин на живот!
 
   Ако имате нужда от подкрепа в сремежа към добро здраве и мечтан външен вид, ние сме тук, за да Ви помогнем с индивидуални консултации и изготвяне на подходящ за Вас хранителен режим!
 
 Можете да ни последвате във фейсбук на: https://www.facebook.com/WellnessClub.NextLevel

Или да ни потърсите на номер:
0894 22 33 12 – Йордан Гелев

 
Разгледайте и сайта ни за още полезни статии или дати за семинари:
www.wellness-club.bg

 
А тук можете да прочетете кои мазнини са полезни и кои вредни:
http://wellness-club.bg/%D0%BC%D0%B0%D0%B7%D0%BD%D0%B8%D0%BD%D0%B8~6

 
Бъдете здрави и щастливи в тялото си! :)
 
 
  
БЛОГ