Яжте храни богати на Магнезий за здраво сърце!

Яжте храни богати на Магнезий за здраво сърце!
https://www.facebook.com/WellnessClub.NextLevel/   В статията „Магнезият – главният командир в тялото“ (можете да я прочетете от тук – http://wellness-club.bg/%D0%BC%D0%B0%D0%B3%D0%BD%D0%B5%D0%B7%D0%B8%D0%B9--%D0%B3%D0%BB%D0%B0%D0%B2%D0%BD%D0%B8%D1%8F%D1%82-%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D0%BD%D0%B4%D0%B8%D1%80-%D0%B2-%D1%82%D1%8F%D0%BB%D0%BE%D1%82%D0%BE~77 )
обърнахме внимание колко важен е този елемент за правилното функциониране на абсолютно всички системи в нашето тяло. Отбелязахме, в кои случаи е незаменим помощник и до какви неприятни последици може да доведе недостигът му. В тази ще акцентираме на правилното и здравословно хранене и по-специално на онези храни, които имат богато съдържание на ценния минерал.
 
   Препоръчителните стойности за прием на Магнезий са различни според индивидуалните нужди и степента на физическо натоварване, но в най-общи линии за мъже са 400-420 мг. , а за жени – 300-320 мг. за ден. Магнезият, който присъства в храната не може да доведе до предозиране и за това не е нужно да внимавате с количествата. Това не важи за лекарствата и хранителните добавки, с които трябва да бъдете предпазливи и да не предозирате.
 
   Изследване на Molecular Nutrition and Food Research от преди 3 години обяви, че балансирана веганска диета богата на плодове и зеленчуци понижава триглицеридите, инсулина и лошия холестерол повече, в сравнение със здравословна всеядна диета, тъй като във веганското меню били включени много повече зеленолистни зеленчуци, боб, леща, грах, соя и ядки. Всички те са богати на Магнезий.
 




   СОЯ – Освен богата на Магнезий, соята съдържа и много витамини, минерали, фибри, които са градивни елементи на протеина. Тя е богат източник на енергия и в 100 гр. от нея има около 106 мг. Магнезий и 25% протеини.




 
   АВОКАДО – Зарежда с витамини и полезни мазнини, които в комбинация с Магнизия, държат сърцето здраво и силно! В едно авокадо се съдържат около 11% от необходимата доза от минерала.
 




   БАНАНИ – Въпреки че са най-богати на Калий, един банан съдържа и 8% от дневния прием на Магнезий или около 32 мг., както и 10 мг. вит. С и 3 гр. фибри. Така че смело включвайте бананите в хранителния си режим , тъй като те са идеална част от вкусната и пълноценна закуска.




 
   КАКАО – Идеален начин да съчетаем полезното с приятното е да похапнем мъничко натурален шокалад със съдържание на какао поне 70%. Естествено няма да прекаляваме с количествата, но от мъничко не само, че няма да навреди, но и ще има положителен ефект за по-добро настроение, а и не само... Какаото е изключително щедро на Магнезий и флаваноли (антиоксиданти, които понижават кръвното налягане, подобряват кръвния поток и влияят благоприятно на възпалителни процеси в организма).




 
   КИСЕЛО МЛЯКО – Знаете ли, че в една чаша кисело мляко се съдържат около 32 мг. Магнезий и 20% от дневната нужда протеини. Освен това нашето родно кисело мляко е богато на полезни пробиотични култури, допринасящи за силния имунитет и здравето на храносмилателната система.




 
   РИБА – Хубаво е поне веднъж седмично да добавите към менюто си риба и морски продукти. Особено полезни са дивата сьомга и скумрията, тъй като те са богат източник на Магнезий, Омега-3 мазнини и витамин D. Американската Сърдечна Асоциация (АСА) препоръчва поне 2 порции риба седмично да има в менюто ви. Освен здравето на сърдечно-съдовата система, морските продукти са добри и за превенция на различни психични нарушения и депресии.




 
   СЕМЕНА И ЯДКИ – В 30 гр. бадеми се съдържат 80 мг. Магнезий или 20% от нужните ни дневни дажби. Богати на минерала са и кашуто, фъстъците, тиквените семки и др. Добавете ядки и семена към сутрешната или междинната закуска, към любимия шейк, салатата или просто ги похапвайте така за повече здраве и енергия.
   Повече полезна информация за ядките можете да прочетете в статията ни посветена на тях –
http://wellness-club.bg/%D1%8F%D0%B4%D0%BA%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D0%B8%D0%B7%D1%82%D0%BE%D1%87%D0%BD%D0%B8%D0%BA-%D0%BD%D0%B0-%D0%B7%D0%B4%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%B5-%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%81%D0%BE%D1%82%D0%B0-%D0%B8-%D0%B5%D0%BD%D0%B5%D1%80%D0%B3%D0%B8%D1%8F~68




 
     ЗЕЛЕНОЛИСТНИ ЗЕЛЕНЧУЦИ – Всички те са суперхрани, които трябва да консумираме редовно и в големи количества. Предлагат ни много витамини и минерали, както и редица ползи за здравето. Сред тях най-богати на Магнезий са спанак, зеле, броколи, аспержи, и др. Чаша сурово зеле например, съдържа 7 мг. Магнезий, което е около 2% от дневния прием и само 7 калории! В порция спанак пък има приблизително 70 мг. Магнезий и то в комбинация с Желязо и витамини от групата В. Наблегнете на пресните зеленчуци и се радвахте на добро здраве и тонус!
 
   За доброто здраве е важно да се храните пълноценно и балансирано, а храната е основен източник на важни микро и макронутриенти.
 
   Ако имате нужда от консултация и изготвяне на индивидуален хранителен режим, можете да се запишете за онлайн консултация на нашата фейсбук страница:
https://www.facebook.com/WellnessClub.NextLevel/





 

 
БЛОГ