Що е то влакнини и защо са толкова важни?

Що е то влакнини и защо са толкова важни?
   Влакнините или т.нар. фибри са важен елемент от всеки хранителен режим. Освен количеството им, важно е да се приемат и различни по вид, тъй като не всички функционират по един и същ начин.
 
   Фибрите представляват структурен компонент на растителните храни – плодове, зеленчуци, бобови и зърнени култури. Ако не приемате достатъчно влакни, най-добре е постопенно да увеличите приема. Те имат разхлабващ ефект, увеличават обема на изпражненията и съкращават времето за преминаване през червата. За поддържане на нормалната чревна дейност при възрастни се препоръчва прием на 25 г влакнини на ден.
 
   Съществуват 2 основни вида влакнини – ферментируеми и неферментируеми.
Ферментируемите се разпадат в дебелото черво в следствие на бактериите там. Такива фибри се съдържат в ябълките, портокалите, морковите, картофите, боба и др. Други като лененото семе, чията и овеса набъбват в стомаха и ни дават продължително чувство за ситост. Освен това забавят усвояването на захарта в кръвта, което води до плавно отделяне на инсулин и по-малкък риск от диабет.
   Неферментируемите влакнини не се разтварят във вода, а просто я абсорбират.Те се срещат в повечето пълнозърнести продукти, пшеничните и оризови трици и други.
 
   Храненето е важна част от доброто здраве! Ако искате да подобрите здравословните си навици, можете да запишете час за безплатна консултация с наш треньор.
   Последвайте ни и във Фейсбук:

https://www.facebook.com/WellnessClub.NextLevel
БЛОГ