5 лесни начина да сме здрави и в добра форма

5 лесни начина да сме здрави и в добра форма
    Ето няколко прости и лесно изпълними съвета от Сюзън Баурман - сертифициран диетолог и член на Американската академия по хранене и диететика.

   1. Повече растителна храна в менюто
Тези, които не ядат достатъчно плодове и зеленчуци, често се оправдават, че просто не са им под ръка. Решението е просто - купувайте винаги сезонни продукти и по възможност местни (а не диня през декември). Част от тях можете да приберете във фризера като спанака например и да го използвате за шейкове, смутита, супи, омлети и др. Дръжте купа с измити плодове на масата или плота и измити и нарязани зеленчуци в хладилника. Така много по-често ще посягате към тях и ще ги хапвате или готвите. 

   2. Пълнозърнести вместо рафинирани храни
Това е един от най-лесните начини да подобрите хранителния си режим. Когато заместите рафинираните храни (бял хляб, бял ориз, бяла захар) с пълнозърнести, засилвате правилното хранене и приема на фибри. 

   3. Здравословни мазнини в малки количества
Мазнините, дори и "добрите" съдържат доста калории. Ето защо е добре да намалим общия прием на мазнини и да ограничим напълно приема на богати на мазнини храни - пържени храни, десерти и др. Вместо това в менюто ни трябва да присъстват умерени количества от необходимите за тялото ни мастни киселини - ядки, зехтин, ленено семе, авокадо, някои видове риби и др. 

   4. Повече вода и чай
Правилното хранене и приемът на течности вървят ръка за ръка. Водата поддържа нормалните физически и когнитивни функции и спомага за регулирането на телесната температура. Ако не приемате достатъчно от нея, трябва задължително да си изградим такъв навик и да имаме постоянно бутилка с вода наблизо. Винаги можем да добавим лимон, резен портокал, мента, розмарин или друго, за да я овкусим, ако така ще ни е по-лесно. Билковите чайове също са отличен начин да укрепим здравето си и да си набавяме необходимото количество течности. 

   5. Здравословни леки закуски
Хапването между основните хранения е добър навик, ако го правите правилно. То помага да контролираме глада и да не преяждаме, сядайки после на масата. Също така е още една възможност да си набавим нужните протеини, витамини и минерали. Най-добрият вариант за здравословна лека закуска е комбинацията между белтъчини и въглехидрати, например кисело мляко с плод, протеиново барче, шейк, хумус с пресни зеленчуци, ядки и други. 


   Ако искате изготвяне на персонален хранителен режим, съобразен с индивидуалните Ви нужди и цели, пишете ни във Фейсбук:
https://www.facebook.com/WellnessClub.NextLevel
БЛОГ